Przejdź do głównej zawartości

Efekt jo-jo: jak go uniknąć?

Każdy kilogram więcej to większe ryzyko zachorowania na cukrzycę i choroby układu krążenia, to także duże obciążenie dla stawów. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się na odchudzanie. Najczęściej jednak podejmując decyzję o pozbyciu się nadmiernej ilości kilogramów popełniamy wiele błędów żywieniowych. Dużą popularnością cieszą się monodiety i głodówki. Chętnie też wybieramy produkty z napisem „light”. Skutkiem stosowania takich diet jest efekt jo-jo. 

Restrykcyjna dieta odchudzająca nie jest korzystna dla organizmu. Zawiera zbyt małą ilość składników odżywczych, które są niezbędne do jego prawidłowego funkcjonowania. Gdy chcemy schudnąć w mądry sposób, poprośmy o pomoc, której udzieli nam profesjonalny dietetyk Warszawa. Zatrudniony w poradnia dietetyczna Warszawa dietetyk ułoży dla nas spersonalizowaną dietę, która pomoże nam pozbyć się nadmiernej ilości kilogramów bez nadmiernych wyrzeczeń, stresu i efektu jo-jo. Ułożona przez dietetyka dieta pozwala chudnąć około pół kilograma w ciągu tygodnia. Przy dużej nadwadze na efekty trzeba więc czekać całkiem długo. Nie powinno nas to jednak zniechęcać. Na pewno stracimy tyle kilogramów ile chcemy. Skutki diety będą trwałe. 

Osoby, które stracą kilka kilogramów oddalają od siebie widmo zachorowania na choroby serca, cukrzycę typu 2, miażdżycę, choroby stawów. Ułożona przez dietetyka dieta może też pomóc obniżyć zbyt wysoki poziom cholesterolu. Spersonalizowana dieta to dobre rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o swoje zdrowie i zmienić nawyki żywieniowe już na zawsze. Co więcej, jadłospis nie będzie nudny i niesmaczny. Odchudzanie się pod kontrolą dietetyka jest najbardziej skuteczną metodą pozbycia się nadwagi.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Białko, tłuszcze węglowodany - w jakich proporcjach powinny się znaleźć w diecie?

Jedząc codzienne posiłki, dostarczamy do naszego organizmu makro i mikroskładniki. Do pierwszej grupy zalicza się białko, tłuszcze i węglowodany, nazywane w skrócie BTW. Odpowiednia kompozycja i proporcje takich składników odżywczych wpływają na naszą wagę, tempo metabolizmu, regeneracji mięśni po aktywności fizycznej, jak również na ogólną kondycję zdrowotną. Jak komponować swój jadłospis z makroskładników?
Czym są węglowodany?
Źródłem energii dostarczanej na co dzień do naszego organizmu są węglowodany. Nasze ciało korzysta z nich podczas wszelkich aktywności. Po wprowadzeniu do organizmu wraz z pożywieniem, są przechowywane w postaci glikogenu w wątrobie oraz w naszych mięśniach. Na co dzień, zwłaszcza przy intensywnych treningach, powinniśmy uzupełniać zapasy glikogenowe. Dlatego węglowodany w diecie są konieczne, choć powinniśmy najczęściej decydować się na spożywanie tak zwanych węglowodanów złożonych, w postaci kasz, pełnoziarnistych makaronów czy pieczywa. Węglowodany proste z…

Dlaczego tak ważne jest picie wody?

Pod względem fizjologicznym człowiek jest zbudowany z wody. Aż 60-70 proc. objętości ciała dorosłego człowieka i 75 proc. objętości ciała dziecka stanowi H2O. Najwięcej wody znajduje się w naszej krwi - do 90 proc. Dlatego tak ważne jest odpowiednie nawadnianie organizmu. Picie co najmniej dwóch litrów wody niegazowanej dziennie sprzyja także utracie zbędnej masy ciała.
Znaczenie wody dla człowieka

W naszym organizmie zachodzi wiele procesów, które do prawidłowego przebiegu wymagają obecności wody. Jest ona ważna dla procesów biologicznych, rozpuszczają się w niej sole mineralne i przenosi składniki pożywienia. Dzięki wodzie z organizmu człowieka wydalane są związki toksyczne.

Zbyt małe nawodnienie organizmu czy nawet odwodnienie może być przyczyną pogarszającego się stanu psychofizycznego człowieka. Prowadzi do braku apetytu, zaburzeń snu, zaczerwienienia skóry, dręczącego pragnienia, zaburzeń oddychania i wysychania błon śluzowych. Człowiek czuje się osłabiony i ma obniżoną wydolno…